Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 18 maj 2013, 09:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Favoritlag i NHL?
InläggPostat: 22 november 2009, 16:19 

Jante A skrev:
Ruffy, vi kan nog i alla fall vara överens om att Toronto måste vara NHL:s svar på Leksand. Bara befolkningen som diffar något. Men annars:

1) Liknande dräkter

1) "Hela Kanadas lag"

3) Mediahype och folk som läser allt om klubben som galningar

4) Går kasst och ingen ljusning är i sikte

Haha ja. Så är det ju, tyvärr. Fast Leksand är nog mer illa ute än Toronto, som ju ändå är NHLs rikaste klubb. Leksand hade mått så mycket bättre om fler gjorde som jag och inte bara höll på laget, utan faktiskt åkte på matcherna också. Även fast man inte bor i Dalarna.

Offline Profil  

InläggPostat: 22 november 2009, 16:24 
Intressant att vi inte har någon som kommit ut ur garderoben och erkänt sig vara Detroit-fans ännu? För det brukar ju vara det lag 90% av alla hockeyintresserade svenskar håller på i NHL.

Som jag skrev i bloggen igår, har det för mig personligen alltid handlat om Pittsburgh. Från säsongen 92/93 och framåt, då det handlade om Lemieux, Jagr, Kevin Stevens, Larry Murphy, Ron Francis, Rick Tocchet, via åren med Alexei Kovalev, Martin Straka, Petr Nedved, Robert Lang och Jan Hrdina, fram till dagens, skadefyllda, mästargäng.

Bortsett från Pittsburgh, har jag också ofta haft någon sorts sympati för Edmonton. Det har alltid känts som om de förtjänat ett bättre öde.

Åtminstone fram tills genierna kom fram till att Linus Omark inte var värd maxlön.

InläggPostat: 22 november 2009, 16:52 
Det går dåligt för Detroit nu, och då skriver inte Ab...

Jag körde igång en save på gamla hederliga EHM 04 med orginaldatabas för ett tag sen, självklart med Penguins. Aubin och Caron som målvakter, Melichar, Tärnström, Pirjetä, Fata och Abid som utespelare - inte konstigt det blev förstaval.

InläggPostat: 22 november 2009, 18:46 
Ok, jag får väl vara först med att erkänna att Detroit Red Wings är mitt favoritlag i NHL. :D

Det har det dock varit länge redan vid barnsben när man samlade hockeykort (fan vad jag saknar mina hockeykort). Även om man inte var så insatt då som nu.

InläggPostat: 22 november 2009, 19:14 
Jante A skrev:
Intressant att vi inte har någon som kommit ut ur garderoben och erkänt sig vara Detroit-fans ännu? För det brukar ju vara det lag 90% av alla hockeyintresserade svenskar håller på i NHL.

Som jag skrev i bloggen igår, har det för mig personligen alltid handlat om Pittsburgh. Från säsongen 92/93 och framåt, då det handlade om Lemieux, Jagr, Kevin Stevens, Larry Murphy, Ron Francis, Rick Tocchet, via åren med Alexei Kovalev, Martin Straka, Petr Nedved, Robert Lang och Jan Hrdina, fram till dagens, skadefyllda, mästargäng.

Bortsett från Pittsburgh, har jag också ofta haft någon sorts sympati för Edmonton. Det har alltid känts som om de förtjänat ett bättre öde.

Åtminstone fram tills genierna kom fram till att Linus Omark inte var värd maxlön.

Jo, det var lite oväntat. Så som nyregistrerad så kliver jag härmed ur garderoben och deklarerar mig själv som en Red Wing. Jag har velat bland ett par lag tidigare, men jag för ett tag sedan gick jag tillbaks till mina rötter och insåg att Detroit är laget för mig. Minns när man hade fått hem NHL '97 och körde Detroit - Colorado första matchen. Yzerman-eran... fina tider. Sen har givetvis dragningskraften till Detroit växt under åren då Zetterberg är min absoluta favoritspelare. Tycker dock det är trist att de har så många gamlingar i laget och sen är det också lite trist att det är så många svenskar som håller på dem för att de har många spelare av den svenska nationaliteten. Men men, fans blir det aldrig för mycket av :)

Men det är iallafall Detroit som gäller i Western och sen har jag ett jävligt gott öga för Philadelphia i Eastern. Gillar Flyers för deras attityd och de spelare som spelade där när man växte upp, pratar givetvis om Eric Lindros, John LeClair, Eric Desjardins, Mikael Renberg m.fl fram tills idag då jag har en stor favorit i Simon Gagne.

Även hållt mig till Toronto och Tampa Bay förr i dagarna, men höll på Toronto enbart för liknelsen med Leksand (som inte minst bevisades här ovan) och Tampa Bay-tiden var enbart för att Martin St.Louis lirade/lirar där plus att Tampa tveklöst har snyggaste tröjorna i NHL. Men de två lagen dog ut rätt snabbt hos mig då jag insåg att man inte håller på ett lag bara för tröjorna eller för en enskild spelare...

Edit: Brantvall hann visst före att kliva ur garderoben, hehe.

InläggPostat: 22 november 2009, 19:31 
Jag kan ju tycka att det är helt ok om man började hålla på Detroit före Stanley Cup-segern 1997, då svenskhypen där började så smått. Sedan växte ju den efterhand för att, rimligen, nå sin kulmen i och med SC-segern ifjol.

Innan 1997 var ju faktiskt Detroit rätt så coola, för all del. Coola ryssar, Yzerman, Paul Coffey och Dino Ciccarelli - ett namn som räcker långt.

Ett lag som jag ofta retat mig på är Calgary Flames, men det är mest på grund av den skumma TV-vinkeln från deras arena. Det och Darryl Sutter, som ju är lite av en symbol för kanadensisk bonnarrogans.

InläggPostat: 22 november 2009, 20:19 
Edmonton Oilers. Spelat med den mest hela tiden på konsol och tillslut blev det att börja följa dem lite närmre.
Lite segt är det att deras hemmamatcher för det mesta börjar klockan tre eller senare på natten.

InläggPostat: 22 november 2009, 21:15 

Krutlasse skrev:
Edmonton Oilers. Spelat med den mest hela tiden på konsol och tillslut blev det att börja följa dem lite närmre.
Lite segt är det att deras hemmamatcher för det mesta börjar klockan tre eller senare på natten.

Du kan ju vara glad att du inte håller på LA iaf. Nästan så man hinner kolla på deras matcher innan man går hemifrån på morgonen. :D

Offline Profil  

InläggPostat: 22 november 2009, 21:23 

Ruffy skrev:
Krutlasse skrev:

Du kan ju vara glad att du inte håller på LA iaf. Nästan så man hinner kolla på deras matcher innan man går hemifrån på morgonen. :D

Och Vancouver brukar börja sina matcher ca 04:00.

Offline Profil  

InläggPostat: 23 november 2009, 02:04 
Har inget favoritlag egentligen. Brukar kolla på de lag som har ryska stjärnor som t.ex. Atlanta,Washington,Pittsburgh och Detroit. Andra lag som jag gillar:

Habs(Galen publik, spelar rolig ishockey, Kovalev lekte när han kände för det)
Flyers( Mike Richards är grym, intressant lag, Pronger)
Sharks( Thornton, Heatley)
B-hawks(Galen publik,Kane,Seabrook,Keith,Campbell,Toews,Keith,Byfuglien)
Senators(Spezza,Alfie,Kovalev,Volchenkov skottblockar)
Lightnings(Stamkos)
Rangers(Galen publik,Gabbe, Drury)
Islanders(Tavares,Streit)
Oilers(Hemsky,Souray,Gagner,Penner,Horcoff,Cogliano)
Ducks(GETZLAF,Perry,Ryan)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme