Senaste besöket: Aktuellt datum och tid: 25 maj 2013, 17:08

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Tre Kronors OS-lag
InläggPostat: 25 november 2009, 05:39 
Jandelin skrev:

Tärnström

Skojar du?

InläggPostat: 25 november 2009, 21:34 

Sedin - Sedin - Eriksson
Alfredsson - Zetterberg - Forsberg
Samuelsson - Bäckström - Huselius
Holmström - Påhlsson - Sjöström

Lidström - Kronwall
Tallinder - Enström
Oduya - Strålman

PP1:
Sedin - Sedin - Holmström
Strålman - Enström

PP2:
Alfredsson - Zetterberg - Forsberg
Lidström - Kronwall

Lundqvist
Hedberg
Gustavsson

Något i den stilen kanske skulle fungera. Och ja, Hedberg är bättre än Gustavsson just nu.

Offline Profil  

InläggPostat: 20 december 2009, 14:57 

Kod:
D. Sedin     H. Sedin       M. Weinhandl
L. Eriksson  N. Bäckström   D. Alfredsson
T. Holmström H. Zetterberg  M. Samuelsson
F. Sjöström  P. Forsberg    P. Hörnqvist

N. Lidström     N. Kronwall
T. Enström      M. Johansson
N. Grossman     M. Öhlund
N. Hjalmarsson  H. Tallinder

Lundqvist i målet, Gustavsson tar hand om båsdörren.

Sedinarna är superheta och Weinhandl en riktig sniper, så de borde kunna producera framåt.
Bäckström behöver målskyttar omkring sig för sina smörpass. Alfredsson är kanske inte den målskytt han en gång var, men helt okej + bra spelsinne.
Och så en detroitkedja. Franzén är inte aktuell för OS va? Annars skulle han sjävlklart varit med här.
Foten Forsberg får centra en fjärdekedja och kanske spela i powerplay, jag litar inte på att hans kropp håller till mer.

På backsidan är jag rätt osäker. Lidström + Kronwall är väl ett enkelt val (Kronwall är tillbaka i god tid innan OS hoppas jag?). Och bra defensiva backar har vi några stycken. Men jag har svårt för att välja ut offensiva backar, många som är för svaga bakåt. Johansson tar fel beslut lite för ofta och det lär inte bli bättre på liten rink... men nån right-skytt måste vi väl ha där bak? Antar att Strålman är ett alternativ.

Offline Profil  

InläggPostat: 21 december 2009, 03:57 

Sedin - Sedin - Eriksson
Franzen - Zetterberg - Forsberg
Alfredsson - Bäckström - Hörnqvist
Holmström - Påhlsson - Huselius

Lidström - Kronwall
Edler - Enström
Ericsson - Öhlund
Murray

Lundqvist
(Gustafsson)

Denna uppställning beror ju på Franzens medverkan eller inte.
Om han nu inte hinner så upp med Holmström till den linen och in med Sjöström i 4e.
Perfekt eller vad?

Offline Profil  

InläggPostat: 22 december 2009, 23:20 
Icing skrev:
Kommer ni ihåg rasterna i skolan eller jympan när man valdes in i ett lag som bara var SÅ bra och man visste att man skulle vinna. Jag tror vi ska eftersträva det och försöka ha så bra och allroundmässiga spelare som möjligt. Därför ryker Holmström, Sjöström och kanske PJ från det eminenta första inlägget i denna tråd.

Vet inte om jag ska ta det seriöst, men menar du att man ska bygga laguttagningen på en känsla av rasterna på skoljympan? Då försinner ju i princip all taktik med utformning av lag och femmor och då borde man väl snarare bara skriva spelare på en lista med fallande kvalité. Jag menar till exempel är ju Davidsson en mer komplett och bättre spelare än Påhlsson, däremot kommer inte Davidsson med i OS-laget, men det gör Påhlsson då han är bättre för den rollen som fjärdecenter. Hade vi behövt en förstacenter och Påhlsson och Davidsson var de enda två i världen att välja mellan hade man istället valt Davidsson. Så din jympataktik känns mindre bra, om den inte gäller 10 åringar i en gymnastiksal alltså.

Huselius skulle vara fullständigt förödande att ta med, killen är ju som överkokt spaghetti i kroppen.

Fullständigt givna om de är friska:
Sedin, Sedin, Bäckis, Foppa, Alfredsson, Franzen, Loui Eriksson, Samuelsson, Påhlsson, Lidström, Kronwall, Enström, Henke, Gustavsson

De som inte fattat det kan ju börja med att se en match med respektive spelare innan ni yttrar er. Övriga spelaregår ju att diskutera. Sen är ju såklart vissa frågetecken pga skador.

InläggPostat: 28 december 2009, 00:21 
Mika123 skrev:
Icing skrev:
Kommer ni ihåg rasterna i skolan eller jympan när man valdes in i ett lag som bara var SÅ bra och man visste att man skulle vinna. Jag tror vi ska eftersträva det och försöka ha så bra och allroundmässiga spelare som möjligt. Därför ryker Holmström, Sjöström och kanske PJ från det eminenta första inlägget i denna tråd.

Vet inte om jag ska ta det seriöst, men menar du att man ska bygga laguttagningen på en känsla av rasterna på skoljympan? Då försinner ju i princip all taktik med utformning av lag och femmor och då borde man väl snarare bara skriva spelare på en lista med fallande kvalité. Jag menar till exempel är ju Davidsson en mer komplett och bättre spelare än Påhlsson, däremot kommer inte Davidsson med i OS-laget, men det gör Påhlsson då han är bättre för den rollen som fjärdecenter. Hade vi behövt en förstacenter och Påhlsson och Davidsson var de enda två i världen att välja mellan hade man istället valt Davidsson. Så din jympataktik känns mindre bra, om den inte gäller 10 åringar i en gymnastiksal alltså.

Huselius skulle vara fullständigt förödande att ta med, killen är ju som överkokt spaghetti i kroppen.

Fullständigt givna om de är friska:
Sedin, Sedin, Bäckis, Foppa, Alfredsson, Franzen, Loui Eriksson, Samuelsson, Påhlsson, Lidström, Kronwall, Enström, Henke, Gustavsson

De som inte fattat det kan ju börja med att se en match med respektive spelare innan ni yttrar er. Övriga spelaregår ju att diskutera. Sen är ju såklart vissa frågetecken pga skador.

Hej Mika

Tycker Huselius börjat se bättre ut på fysikfronten (har inget att göra med högstadiefysiken eller kalsonger) sista säsongen eller två. Nu när vi kanske kommer att ha en förbaskat bra tredjecenter tycker jag man kunnat chansa lite med Huselius. Han kan göra en del sjuka saker med pucken. Kanske en sargråtta som Samuelsson hade kompletterat bra. Nu verkar det ju inte heller bli någon totaldefensiv fjärdekedja heller.

Vi är lite sämre än ryssarna och kanadensarna. Vi har bara drygt 10 forwards som kan spela på denna nivån. Då kan vi inte ta in vad som helst i laget bara för att det ska vara vissa roller. Tycker uttagningen visar att vi inte har nån given "fjärdekedja" även om Påhlsson (som var mycket bra senaste OS) lär få vara center mellan Modin och varför inte Alfredsson.

Tror att det var känslan av att "j-a vilket bra lag vi har" som bidrog till att vi kunde föreställa oss att vi kunde vinna guldet förra gången.

Kedjeprognos:

Sedin - Sedin - Weinhandl
Forsberg - Zetterberg - Holmström
Eriksson - Bäckström - Hörnqvist
Modin - Påhlsson - Alfredsson

Lidström - Kronwall
Öhlund - Oduya
Murray - Tallinder
Enström - Johansson

Hank, Gus, Liv

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2